Blog

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Beweging: Wat is Voldoende?

Voldoende bewegen is belangrijk; dat weten we allemaal. Maar hoeveel beweging is ‘voldoende’?⠀
Voor volwassenen is de standaard om minstens 30 minuten per dag matig intensief te bewegen, minimaal 5 dagen in de week. Liefst in blokjes van minimaal 10 minuten achter elkaar. Denk hierbij aan stevig doorlopen, fietsen, tuinieren en bijv. stofzuigen.
Bij overgewicht is dit 60 minuten matig intensief per dag.
Naast matig intensief bewegen is het belangrijk dat je 2 – 3 keer in de week intensiever beweegt. Om je fitheid te verbeteren, is het aan te raden om minimaal 3 keer per week tenminste 20 minuten per keer intensief te bewegen. Intensief betekent dat je hartslag en ademhaling merkbaar omhoog moeten gaan en dat je gaat zweten. ⠀
Voor ouderen is de standaard: matig intensief bewegen minstens 5 keer 30 minuten. Werken aan uithoudingsvermogen, kracht, lenigheid en coördinatie is onderdeel van het trainingsprogramma.
Jongeren daarentegen moeten voor een goede gezond- en fitheid dagelijks minimaal 60 minuten bewegen, waarvan 3 keer per week intensief. De focus ligt op werken aan het uithoudingsvermogen, krachttraining en botstructuurtraining.⠀
Wil jij weten hoe jij het beste aan jouw dagelijkse hoeveelheid beweging kunt komen? Neem vrijblijvend contact met mij op, dan help ik je op weg!
Hoe kom jij aan jouw dagelijkse beweging?
Reacties uitgeschakeld voor Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Beweging: Wat is Voldoende?

Personal Trainer en coach met de ambitie om onzekerheid de wereld uit te helpen

%d bloggers liken dit: